3. Markeds- og kommunikasjonsprisen
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
Hvem er målgruppen til ungdomsbedriften?
Hvilke markedsføringsaktiviteter* har dere gjennomført for å nå ut til kunden, og hvorfor valgte dere akkurat disse aktivitetene? (Aktivitetene må være gjennomført, ikke bare planlagt)
Har ungdomsbedriften et bevisst forhold til hvordan de måler/planlegger å måle resultatene av markedsaktivitetene?
Har ungdomsbedriften samarbeidet med eksterne aktører i prosessen, og hva bidro de med?
På hvilken måte illustrerer og forsterker bedriftens profil (logo, typografi, fargebruk og grafiske elementer) forretningsideen?
(*Eksempler på markedsføringsaktiviteter kan være: sosiale medier, nettside, reklamefilm, podkast, redaksjonell omtale i media, personlig salg/oppsøkende virksomhet, kampanje, profilering på messer, reklame, brosjyre etc. Det er ikke meningen at ungdomsbedriften skal ha benyttet alle disse markedsaktivitetene, men at dere har en bevisst holdning til hva dere har valgt og hvorfor.)
Hva skal sendes inn?
A. En beskrivelse (maks 5 A4 sider) i PDF-format som inneholder:
• Navn på konkurransen «Beste team».
• Navn på ungdomsbedriften, skole og utdanningsprogram.
• Kort beskrivelse av forretningsideen
• Informasjon om kriteriene over.
• Legg inn dokumentasjon på aktivitetene* som er gjennomført. Dokumentasjon kan være url-lenker til hjemmeside, SoMe, reklamefilm, oppslag i media, bilder etc.
B. En videopitch der dere presenterer ungdomsbedriften og produktet deres (maks 1 minutt)
Juryen gjennomfører intervju med UB-er under Fylkesmesterskapet.
Lever innen 13.februar kl 12:00 og navngi bidraget
”Markeds-og kommunikasjonsprisen_Navn på UB”