Beste kvalitetsprodukt/tjeneste

Om konkurransen
Denne konkurransen er åpen for ungdomsbedrifter fra både Elvia- og Nordea-sporet og vil bli juryert både på innsendt materiell og intervju på stand.
Prisen forBeste kvalitetsprodukt/tjeneste går til en ungdomsbedrift som utmerker seg med høy faglig kvalitet i utvikling og levering av eget produkt eller egen tjeneste. Konkurransen passer særlig egnet for ungdomsbedrifter fra yrkesfaglige utdanningsprogrammer, men er åpen for alle UBer som jobber med kvalitet i håndverk, produksjon eller tjenesteleveranse.
Innsendingsfrist: torsdag 29. januar kl. 23.59.
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
- Kvalitet: Høy faglig kvalitet i produkt/tjeneste. Godt håndverk, presisjon eller solid tjenesteleveranse.
- Behov og målgruppe: Tydelig behov i markedet. Klart definert målgruppe og tilpasset løsning.
- Produksjonsprosess: God planlegging og gjennomføring fra idé til ferdig produkt/prototype. Bevisst bruk av fagkompetanse, teknikker og verktøy.
- Bærekraft: Bevisste valg av materialer, ressursbruk og produksjonsmetoder.
- HMS: Trygge arbeidsprosesser og forståelse for HMS innen fagområdet.
- Yrkesstolthet: Engasjement, profesjonalitet og stolthet over eget arbeid.
Dersom ungdomsbedriften har benyttet kunstig intelligens (KI) som verktøy i UB-arbeidet og i utforming av produktet og tilhørende materiell (tekst, video, bilde, lyd, 3D, design, koding etc.), skal dette være gjort på en åpen, ansvarlig og etisk måte. Ungdomsbedriften skal informere juryen dersom KI er benyttet.
Ungdomsbedriften må i forkant sende inn:
Et dokumentbidrag (maks 2 sider) eller en video (maks 2 min)
Bidraget skal inneholde: