Psykt Sterk SB - Universitetet i Sørøst-Norge

Bilde ansatte i Psykt Sterk SB

Psykt Sterk SB skal tilby MyTime; et modulbasert opplegg skoler kan kjøpe til sine miljøterapeuter hvor hver elev får egentid med en trygg voksen hver uke. Opplegget er helsefremmende, vedvarende og ikke problemfokusert. MyTime skal møte menneskets grunnleggende behov for å bli sett og hørt, styrke samtaleevne og normalisere følelser, med mål om å skape robusthet til å håndtere livets opp- og nedturer.


Psykt Sterk SB skal delta i følgende kategorier:

  • Beste Studentbedrift
  • Beste HR-bedrift
  • Beste Sosiale Entreprenør
  • Beste Forretningsplan

I Psykt Sterk SB tror vi sterkt på å bygge opp på forhånd fremfor å reparere i ettertid. Vårt opplegg MyTime - hvor hver elev får egentid med en trygg voksen hver uke - skal bli en naturlig del av skolehverdagen for alle elever, like naturlig som matte og norsk. MyTime bidrar til at den enkelte elev føler seg sett og hørt, ved å bygge opp indre ressurser som individet har nytte av resten av livet. Det kan fremme psykisk helse og redusere fremtidige helsekøer.

Vi har utviklet verktøy som eleven kan velge å benytte under sin MyTime; det er MyTime Pratekort og Takknemlighetsdagbok. Kom og se dem på vår stand!

MyTime fra Psykt Sterk SB kommer inn før andre aktører som jobber reparerende Resultatet ved bruk av MyTime vil om 10 år være en klar fallende trend i antall unge som oppgir lav tilfredshet med livet, ventetiden for helsehjelp har gått ned og unge trives i større grad på skolen. MyTime fra Psykt Sterk SB skaper altså verdi i et livsløpsperspektiv.

"Vi har testet ut MyTime i et pilotprosjekt på en skole, og alle deltakere var fornøyde med opplegget, og ville gjerne ha dette fast! Det var kjempegøy å oppleve at det funket så bra i praksis! "Elsker at folk liker å høre på det jeg prater om!""
Elev under pilotgjennomføring

SOSIALE MEDIER

Facebook

Instagram

KONTAKTINFO

Daglig leder: Marianne Bergius, post@psyktsterk.no, tlf: 48162062

Ansatte: Ingrid Mjåen Tveiten, Caroline Knudsen