Bli bedre kjent med ledertalent; William Alexander Paul

Leder for en dag William A Paul

William Alexander Paul var daglig leder for sin ungdomsbedrift «MW media UB». Ungdomsbedriften tilbyr gode promoteringsbilder, videoer og nettsider. Ungdomsbedriften har han videreført til AS. William er interessert i film, foto, reklame og produksjon. Da var det ingen tvil om at William og Kjetil Try, administrerende direktør for TRY reklamebyrå, kom til å bli en super match!

"Jeg er faktisk 100% sikker på at jeg ikke hadde hatt mitt eget selskap om ikke ungdomsbedrift hadde vært en greie."
Ledertalent William Alexander Paul

Tror du at du hadde drevet med det samme i dag, dersom du ikke hadde hatt ungdomsbedrift?

- Nei. Jeg er faktisk 100% sikker på at jeg ikke hadde hatt mitt eget selskap om ikke ungdomsbedrift hadde vært en greie. Det at man kan starte som UB i førsteklasse på videregående, avvæpner litt vanskelighetsgraden det er å starte et AS.

Han forteller at da de startet AS i mai, hadde de allerede vært borti veldig mange av faktorene som stilles når man registrerer seg skikkelig, og at overgangen fra UB til AS ikke var så stor. Han er glad for at de har fått prøve seg innen trygge rammer først, før de kom ut i den virkelige verden. «Så for å oppsummere, nei jeg tror ikke at jeg hadde hatt mitt eget aksjeselskap som 18-åring om det ikke hadde vært for UB», legger William til.

Før Leder for en dag håpet William på å lære om hvordan entreprenørskapstanken var, hvilket mindset man måtte ha for å nå toppen, og hvilke feller det er klassisk å gå i. Gjennom Leder for en dag har han lært at veien til toppen er lang, men at man ikke må være redd for å starte, om man er 18, eller 40 år. Man må uansett bare ha guts til å tørre å prøve. Veien blir ikke kortere om man lar vær å ta det første steget.

Hva ønsker du å si om nettverket du har fått gjennom Leder for en dag?

- Når jeg kom til Oslo visste jeg ikke helt hva jeg skulle møte. Men det som skjedde var at jeg møtte masse fantastiske folk på min egen alder, med samme mål, ambisjoner og drive! Alle var der for å lære, og alle hadde ting å lære bort! Og selv om man kanskje ikke ser på seg selv som den mest lærerike personen, kan jeg love deg at alle hadde noe å tilby. Nettverket mitt utvidet seg ikke «bare» med masse ungdommer. Men også med masse fagfolk, og personer som har kommet dit man selv ønsker å være! En liten kar fra Arendal, har nå privat kontakt med gründeren til Norges største reklamebyrå, og det er ikke bare bare!