Kommunekåringene 2022

Paradis skole

BERGEN: PARADIS SKOLE

Begrunnelse: Vinnerne fikk full score på alle kriteriene. De har svart på en faglig sterk og en kreativ måte. De har sett både på huset sitt strømforbruk, men også på oss som forbruker. Å ta en dusj vil man kjenne på kroppen at ikke svarer seg. Sammen med smart sensorteknologi vil det gi motivasjon til å redusere sitt strømforbruk.

Problemstilling fra Gudbrandsdalen energi: "Hvordan kan dere, ved hjelp av teknologi, lære folk i alle aldre hvordan man skal bruke strøm smart og bærekraftig?"

Davanger

ASKØY: DAVANGER SKOLE

Begrunnelse: Vinnerne hadde fokus på noe som styrer mye av strømforbruket i et hus. Det er noe som vi bruker veldig ofte. Oppgaven er konkret og elevene har løst den på en enkel og brukervennlig måte. Den er enkel å styre for alle aldre. Temaet er dusjsparing.

Problemstilling fra Gudbrandsdalen energi: "Hvordan kan dere, ved hjelp av teknologi, lære folk i alle aldre hvordan man skal bruke strøm smart og bærekraftig?"

Hordabo skule

ALVER: HORDABØ SKULE

Begrunnelse: Vinnerne hadde løyst oppgåva på ein ny og innovativ måte som var enkel i bruk. Ideen var gjennomførbar og ikkje minst skalerbar, og vi tror den kan motivera til fysisk aktivitet. Det var et stort pluss at ideen faktisk kunne testes ut på stedet ved å scanne ein QR kode.

Problemstilling frå Nordhordaland Biosfæreområde: "Korleis kan de, ved hjelp av teknologi, i eller utanfor Helsehuset, inspirere barn og unge til å ta vare på helsa si?"

Vinnergruppe

VOSS: VANGEN SKULE

Grunngjeving: Vinnerne hadde laget et stort Pariserhjul som får straum frå framtidsretta teknologi. Her får besøkande "full pakke"; oppleving, opplæring om miljø/energi og attraksjon i ett. Det er ein kreativ ide og gjestane vert invitert til aktivitet.

Problemstilling fra Mikkelparken: "Korleis kan Mikkelparken, ved hjelp av teknologi, skapa gode barndomsminner om 10 - 15 år? Lag en ny oppleving/attraksjon som kan inspirere barn og unge til å tenkja på miljøet".

Hauso skule

ULLENSVANG: HAUSO SKULE

Grunngjeving: Vinnerne presenterte ein flott escape room attraksjon med navn "Hiet". Attraksjonen er ein fysisk aktivitet for heile familien som er inspirert av dataspel og escape rom. Dei ulike romma tar deg gjennom 4 ulike nivå kor ein formidlar bærekraftmåla. 

Problemstilling fra Mikkelparken: "Korleis kan Mikkelparken, ved hjelp av teknologi, skapa gode barndomsminner om 10 - 15 år? Lag en ny oppleving/attraksjon som kan inspirere barn og unge til å tenkja på miljøet".

Vinnergruppe Rimbareid A

FITJAR: RIMBAREID SKULE

Grunngjeving: Vinnerne viste god forståing for fornybar energi og løysinga deira har med alt frå isolasjon i hus til vindauge i garasjen, slik at bilen som får straum frå solceller, kan utnytte solenergien betre.

Problemstilling frå Atheno: "Korleis skal vi produsere krafta som vi treng i framtida?"

Vinner Foldroy

BØMLO: FOLDRØY SKULE

Grunngjeving: Vinnerne hadde truffet problemstillinga frå Eidesvik veldig godt. Gruppa hadde tenkt på eit berekraftig drivstoff (biogass) i kombinasjon med solceller på dekk og lagring av energi i batteri. Elevane tenkte også på andre ting som å planlegge logistikken for å fylle opp båten slik at det ble ferre turar, senke farten og dei var også opptekne av lastfordeling om bord, slik at båten låg fint i sjøen.

Problemstilling frå Eidesvik: "Korleis skal vi i Eidesvik, ved hjelp av teknologi, sikre ein meir miljøvennleg transport til og frå våre havvind-farmar eller ut til plattformene?"

Nordheimsund skule

KVAM: NORDHEIMSUND SKULE

Grunngjeving: Gruppa har laga ein modell for ein attraksjon som skal motivera til å kjeldesortera. Ein køyrer rundt og samlar opp boset ved hjelp av ei magnetisk stikke. Konkurranseelementa i form av poeng og tidspress gjer at dette vil vera ein spennnande og kjekk aktivitet å vera med på i Mikkelparken. Me trur aktiviteten treff målgruppa godt og vil vera med på å fremja interesse for gjenbruk og sirkulær økonomi.

Problemstilling fra Mikkelparken: "Korleis kan Mikkelparken, ved hjelp av teknologi, skapa gode barndomsminner om 10 - 15 år? Lag en ny oppleving/attraksjon som kan inspirere barn og unge til å tenkja på miljøet".