Vinnere av regisonsmesterskap i elevbedrift

Beste elevbedrift

Planke fb

1. plassen går til "Planke fb". Vinneren har sett et behov i markedet for en konkurrent til et produkt som er ettertraktet men både dyrt og vanskelig å få tak i. Elevene viser god kunnskap om produktet og innsikt i en veldefinert målgruppe. De har etterspørsel etter produktet lokalt og jobber med å distribuere produktet via etablert aktør innen netthandel. De har spesialtilpasset utstyr til produksjonslinjen og har planer om hvordan de kan effektivisere og skalere produksjonen.

Vaffel huset

2. plassen går til "Vaffel huset". Bedriften lanserer et nytt og spennende produkt i et ukjent marked. Dette syns juryen er en veldig spennende satsing. Juryen lar seg imponere over at produktet blir godt mottatt hos kundene og at etterspørselen er stor. Dette har medført at bedriften går med et solid økonomisk overskudd. Vaffelhuset er en bedrift som har orden og system i både produksjon og økonomi. De tar høyde for å redusere matsvinn ved at ingen råvarer går til spille. Alt blir tatt vare på og brukt senere.

Bærekraftsprisen

Re

1. plassen går til "Re". Dette er en bedrift som har bevist satser på en bærekraftig forretningsidé ved at de videreselger ulike typer produkter som fører til gjenbruk.
Juryen lar seg imponerer av at de bruker FN bærekraftsmål nr. 12- Ansvarlig forbruk og produksjon aktivt. Dette viser til bevissthet rundt en bærekraftig produksjonsprosess.

Ulldottane

2. plassen går til "Ulldottane". Denne bedriften ser muligheter i å ta i bruk en ressurs som ellers hadde blitt kastet. Utover det skaper de et flott produkt som er kortreist og lett tilgjengelig.

Juryen lar seg imponere av deres bærekraftige produksjon som minimerer

bruk av ikke miljøvennlige stoffer.

Beste produkt

Moldia

1. plassen går til "Moldia". Denne bedriften har klart å skape verdi for målgruppen, og juryen er imponert over hvor mange produkter de har klart å selge. Bedriften har jobbet hardt for å få til et gjennomarbeidet produkt, og viser god forståelse for hele produksjonsprosessen av armbåndene.

Planke fb

2. plassen går til "Planke fb". Elevbedriften har et godt utarbeidet produkt. De har sett et behov i markedet og tatt det. De så at det fantes kunder som ville kjøpe dette produktet. Produktet finnes allerede, men det er dyrt, og vanskelig å få tak i, så her ser de muligheten til at alle kan få kjøpe det for en billigere penge. De har satt seg godt inn i markedet. Produktet er kvalitetssikret, og sjekket at det er minst like bra som produktet som er markedsledende. Det er håndlaget, og alle detaljene rundt funksjonalitet er godt tenkt gjennom. De har tenkt på videreutvikling, hvordan de kan drive bedriften videre, og hvordan de kan tjene penger på produktet.

#SprisMerAv

EB Fiks og Fisk

1. plassen går til "EB Fiks & Fisk". En bedrift som viser imponerende kunnskap om råvarene de selger. De gjør det meste selv og forretningsideen bidrar til at flere spiser mat fra havet.

Beste videopitch

Moldia

1. plassen går til "Moldia". Vinneren av beste pitch er en bedrift som har satt kreativiteten i fokus. Gjennom historiefortelling viser de hvordan produktet kan hjelpe kunden. De klare å overbevise juryen at deres produkt er bra, og klarer på en god måte å beskrive produktet.

Ulldottane

2. plassen går til "Ulldottane". En bedrift som har en veldig fin beskrivelse av deres bedrift, og produksjon av sitt produkt. Formidlingen er gjennomført på en svært god og innholdsrik måte. Videoen gir også en klar beskrivelse av hvordan bedriften jobber med å være bærekraftig.