2. Marked- og kommunikasjonsprisen
Kommunikasjon som imponerer!
Juryen ser etter ungdomsbedrifter som kommuniserer på en treffsikker måte for å nå målgruppen sin. Ungdomsbedriften forstår kundens/brukerens behov, og kan oppfylle disse behovene på en smart og kreativ måte. Fortell og vis hvilke aktiviteter dere har gjennomført og hvorfor, og hva slags resultater dere har oppnådd som følge av aktivitetene.
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
- Hvem er kundene (målgruppen) til ungdomsbedriften?
- Hvilke markedsføringsaktiviteter* har bedriften gjennomført for å nå ut til kundene, og hvorfor valgte elevene akkurat disse aktivitetene? (Aktivitetene må være gjennomført, ikke bare planlagt)
- Har ungdomsbedriften samarbeidet med eksterne aktører i prosessen, og hva bidro de med?
- På hvilken måte illustrerer og forsterker bedriftens profil (logo, typografi, fargebruk og
grafiske elementer) forretningsideen?
(*Eksempler på aktiviteter kan være: sosiale medier, nettside, reklamefilm, podcast, redaksjonell omtale i media, personlig salg, kampanjer, kundearrangementer, stand på kjøpesenter eller mesterskap, etc. Det er ikke meningen at elevene skal ha benyttet alle disse aktivitetene, men at elevene har en bevisst holdning til hva de har valgt og hvorfor.)
Ungdomsbedriften må i forkant levere inn:
En beskrivelse (maks 5 A4 sider) i PDF-format som inneholder:
- Navn på konkurransen «Marked- og kommunikasjonsprisen».
- Navn på ungdomsbedriften, skole og utdanningsprogram.
- Telefonnummer og e-postadresse til en kontaktperson i ungdomsbedriften.
- Kort beskrivelse av forretningsideen
- Informasjon om stikkordene over.
- Legg inn dokumentasjon på aktivitetene* som er gjennomført. Dokumentasjon kan være
URL-linker til nettside, FB/Instagram, reklamefilm, oppslag i media, bilder etc. - Legg gjerne inn markedsplan dersom dere har det.
Spørsmål? Ta kontakt med en av oss!



