7. Beste digitale kundeopplevelse

Denne prisen forhåndsjuryeres.
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
- Kommunikasjon: Løsningen profilerer bedriften og dens produkter (varer og tjenester) til målgruppen på en god måte. Informasjonen er relevant for målgruppen. Det er enkelt å finne siden på nett.
- Brukervennlighet: Løsningen er ryddig og oversiktlig, og er enkel å navigere i. Nettsiden skaper et ønske hos målgruppen om flere besøk.
- Teknisk: Funksjonaliteten forbedrer brukeropplevelsen. Dersom løsningen inneholder nettbutikk er sikkerhet ved betaling og betalingsalternativ ivaretatt.
HVA SKAL LEVERES INN?
Bedriften må i forkant levere inn en kort digital beskrivelse (maks 2 A4 sider) i PDF-format som inneholder informasjon om:
- Navn på konkurransen «Beste kundeopplevelse på nett».
- Navn på ungdomsbedriften, skole og utdanningsprogram.
- Telefonnummer og e-postadresse til en kontaktperson i ungdomsbedriften.
- Ungdomsbedriftens web-adresse (URL).
- Kort beskrivelse av forretningsideen og hvem som er målgruppen for bedriften/produktet.
- Informasjon om kriteriene over.
- Hvis dere har brukt nettverket deres til å utvikle websiden, må dere gjøre rede for hvem (hvilke bedrifter) som har vært involvert og hvordan dere har samarbeidet.
- PDF-filen navngis med konkurransenavn, skolenavn og navn på ungdomsbedrift, f.eks «bestekundeopplevelsepaanett_skole_DuoslicerUB»