2. Profileringsprisen

Om konkurransen
Profilering handler om å skape et inntrykk av bedriften. Vanlig profileringsmateriell i ungdomsbedrifter er: logo, roll up, brosjyre, visittkort. Profileringen skal også være tydelig i bedriftens sosiale medier, på nettsiden og i en reklamefilm.
Innsendingsfrist: fredag 10. februar kl. 10.00
Juryen vil gjøre en helhetsvurdering på bakgrunn av følgende kriterier:
- Bedriftens profil illustrerer og forsterker forretningsideen (logo, typografi, fargebruk og grafiske elementer).
- Profilen kommuniserer godt til den definerte målgruppen.
- Bedriftens kommunikasjon har en rød tråd og profilen fungerer på ulike flater.
- Bedriftens plattformer (SOME-kanal/nettside) er brukervennlige, tilbyr en betalingsløsning (hvis relevant for løsningen) og er teknisk stabile.
Ungdomsbedriften må i forkant sende inn:
Ett dokumentbidrag + en YouTube-link til en videointroduksjon på maks 1 minutt:
Dokumentet skal inneholde:
- Navn på konkurransen «Profileringsprisen».
- Navn på ungdomsbedriften, skole og utdanningsprogram.
- Kontakt informasjon til kontaktpersonen i ungdomsbedriften.
- Kort beskrivelse av forretningsideen.
- Informasjon som besvarer kriteriene i konkurransen
OBS! Hvis ungdomsbedriften ikke har utviklet for eksempel en nettside, kan de bare hoppe over dette punktet i malen. Med andre ord fyll inn det dere har utviklet. Ungdomsbedriften har kreativ frihet til å forbedre og endre på profileringsmalen slik at den representerer bedriften på best mulig måte.