Vinnere Junior-Entreprenøren 2016

Rogaland · 6 mars 2016

Vinnere Junior-Entreprenøren 2016

Vinnere Junior-Entreprenøren Håvåsen Bygg, Håvåsen skole. Foto: Joachim Steinbru

Elevbedrifter fra hele Rogaland mottok priser under Junior-Entreprenøren 2016 i Stavanger Forum 1. mars. Beste Elevbedrift ble Håvåsen Bygg EB fra Håvåsen skole. Her er alle vinnerne og juryens begrunnelser:

Beste Logo

1. plass: Fresh EB – Hinna ungdomsskole
2. plass: –Aura EB – Tastaveden ungdomsskole
3. plass – Bakeren EB – Frøyland ungdomsskole
Det er en moderne, elegant logo. Skaper et inntrykk av kvalitet. Fargene fungerer godt til bedriften. Passer godt til forstørring og forminsking

 

Beste Utstillling

1.plass: Håvåsen Bygg EB – Håvåsen skole
1. plass for beste utstilling går til en utstilling som utnytter standsrommet på best mulig måte. Bedriften har virkelig klart å få til en hjemmekoselig stemning med help av rekvisitter og belysning.
Utstillingen deres er enkel, fin og veldig estetisk som fremhever produktet på en god og helhetlig måte.
2.plass: Smått og flott EB – Håvåsen skole
2. plass for beste utstilling går til en bedrift som har en litt annerledes konsept. De har en fin utstillingsfasade , der bedriften har fokus på redesign og naturmaterialer. Dette klarer de å få frem på en estetisk måte. De har både bilder og video som illustrerer deres konsept.

 

3. plass: Keik EB –Bryne ungdomsskule

Begrunnelse:
3. plass går til en stand som virkelig har forstått hvor viktig funksjonalitet er i en utstilling. De har brukt logoen aktivt i utstillingen. Posene er flott laget og satt i en fin komposisjon.

 

Beste salgsteam

1.plass: Global Sparks Records EB – Tastaveden ungdomsskole
Begrunnelse:

Bedriften har høy kunnskap om faget. De skaper interesse og engasjement for produktet. Kunden er i fokus. De har en globalt nettverk. Bedriften har utfyllende roller. På fritiden følger de opp brukerne. Målet er å få kunden sett og hørt.

 

2.plass: Health 4 you EB – Hinna ungdomsskole
Begrunnelse:

Bedriften har høy kunnskap og engasjement. Det er tydelig at dette er noe virksomheten brenner for. Allerede god bredde i kundemassen. Profesjonell i presentasjonen der tjenesten kommer tydelig frem gjennom markedsføring mot både reklamefilm og plakater.

 

3. plass: NPOA EB – Håvåsen skole

Begrunnelse:
Høy kunnskap i teamet. Kunnskapsbevisste mot markedet. God organisasjonskultur i bedriften med klare roller. Skaper trygghet og tillit til kunden og frem til ferdig produkt. Alt for kunden!

 

Kreativitetsprisen

 

1. plass: Global Sparks Records EB – Tastaveden skole
Førstepremien går til en kreativ elevbedrift som forstår tiden de lever i. De er på nett, de bruker sosiale medier aktivt, og fremmer kreativitet ved å støtte «up and coming» musikkartister. Bedriften viser at de har tro på produktet, og engasjerte oss i juryen.
2.plass: Lunchbox EB – Håvåsen skole
Andrepremien går til en elevbedrift som har tenkt kreativt rundt målgruppe og har satset på et marked som alltid vil være til stede: lærerne. De har tenkt kreativt rundt veldedighet og har en tydelig profil på sitt produkt.
Andrepremien går til Lunsjbox. Gratulerer.

3. plass: Flettejentene EB – Bryne ungdomsskule

Begrunnelse:

Tredjepremien går til en elevbedrift som er nytenkende, de viser sin kreativitet ved å være flexibel, de har kreative løsninger til oss som ikke kan å flette. Tredjepremien går til Flettejentene.

 

 

Beste Elevbedrift

 

1. plass: Håvåsen EB - skole
Begrunnelse:

God markedsføring, helhetlig konsept. Har grepet en markedsmulighet og har et godt samhold, Egenprodusert og selvdesignet. Flink med nettverk. Har godt forhåndssalg av produktene og er godt i gang med produksjon.

 

2. plass: UB –Madsnakk EB – Bryne ungdomsskule
Begrunnelse:

Godt teamarbeid med godt og bra produkt. Har gjort et aktivt salgarbeid  med sin gode kokebok. Har solgt første opplag og nytt på gang. De har også vist til god fortjeneste.

 

 

3. plass: Aurora musikk og teksproduksjon EB – Tastaveden ungdomsskole

Begrunnelse:

Denne bedriften har passion og tro på seg selv og produserer både musikk og tekst. Samarbeider med andre musikere. Har et helhetlig konsept og er en totalleverandør.