BI, HIOA og MH - Oslos Dreamteam!

Oslo · 9 juni 2015

BI, HIOA og MH - Oslos Dreamteam!

Herlig Oslogjeng!

Oslos lag til Norgesmesterskapet for studentbedrifter viste bredden og styrken i utdanningene som tilbyr Studentbedrift i vårt fylke. 

Innenfor sine felt leverer Revers produksjon SB, Alpilox SB, Feelsafe SB, Kulturbevegelsen SB og Cosytech SB meget gode bedrifter. Vi er utrolig stolte av dem - og vet at de kommer til å nå langt!

02 Alpilox SB logo

Alpilox SB (Handelshøyskolen BI)
 

Elektronisk låsbart skistativ, designet med verdiløfte både til alpinister og alpinanlegg, ved å forhindre tyveri og forveksling av utstyr, samtidig som det generer inntekt ved låsebruk. Inntekten fordeles mellom anlegget og Alpilox.

Alpilox SB hadde en meget gjennomført stand, med en fungerende prototype. De var nominert i hele fire kategorier på NM, og lå dermed tett opp til vinnerne i de ulike kategoriene. 

alpilox 1

alpilox2

alpilox3

08 Feelsafe SB logo

Feelsafe SB (Markedshøyskolen) 
 

FEEL SAFE SB ønsker å få unge kvinner til å føle seg tryggere når de går alene, på en praktisk måte i form av et moteriktig tilbehør. Vi ønsker å gjøre sikkerhet og trygghet mer attraktivt i form av et armbånd med en innebygd voldsalarm med GPS-funksjon.

Feelsafe SB hadde satset mye på sosialt entreprenørskap. De gjennomførte et godt NM.

Feelsafe 3

feelsafe 2

Feelsafe 1

17 Revers Produksjon SB

Revers produksjon SB (Høgskolen i Oslo og Akershus) 
 

Revers Produksjon SB betjener bedrifter, artister og personer med behov for visuelt innhold til nettplattformer og profilering. Film er viktigere enn noen gang for å holde besøkere på nettsider og engasjere dem. Vi har lyst til å lage koselige, rare filmer som går mot strømmen og gir deg klikk.

Revers Produksjon SB var både på jobb og deltakere under NM. De har hatt i oppdrag for Ungt Entreprenørskap Norge å lage film før, under og etter arrangementet. 

revers 3

Revers 1

revers 2

13 Kulturbevegelsen SB logo

Kulturbevegelsen SB (Markedshøyskolen) 
 
Kulturbevegelsen er en nettbasert plattform som promoterer og distribuerer billedkunst, produsert av uetablerte kunstnere. Plattformen består av en nettside med et veldesignet kulturmagasin og en integrert nettbutikk for salg av kunst.
Kulturbevegelsen SB var en av seks bedrifter som utmerket seg i kategorien for beste studentbedrift. I tillegg hadde de NMs kuleste bukser! 

kulturbevegelsen 1

kulturbevegelsen 2

kulturbevegelsen 4

06 CosyTech logo

Cosytech SB (Markedshøyskolen/Handelshøyskolen BI)
   

CosyTech skaper en ny bro mellom bedrifter og kunder. Gjennom en fysisk NFC-enhet lager vi et nytt kommunikasjonsverktøy - Hvor kundene til bedriftene oppfordres til å interagere med enheter med mobilen som deres verktøy og bedriftene får kommunisert med brukerne sine på en helt ny og spennende måte.

CosyTech SB vant tre tunge priser på NM: Ferdprisen for størst internasjonalt potensial, Nordeaprisen for beste forretningsplan og NHO-prisen for beste samarbeid med næringslivet. I tillegg var de nominert som en av seks til Beste Studentbedrift. CosyTech SB skal representere Oslo under JA Europe Enterprise Challenge (EEC) i juli 2015.

Cosytech 1

cosytech 6

cosytech 4

Les mer:

Verdenherredømme med dings - Cosytech til EM
Priser og begrunnelser fra juryene