Anne Marie Edvardsen er valgt ut til å representere Nordland på Leder for en dag. Onsdag 14.Oktober inntar hun ledelsen i Moods of Norway med Simen Staalnacke!

Nordland · 12 okt 2015

Anne Marie Edvardsen er valgt ut til å representere Nordland på Leder for en dag. Onsdag 14.Oktober inntar hun ledelsen i Moods of Norway med Simen...

Anne Marie Edvardsen er valgt ut til å representere Nordland på Leder for en dag. Onsdag inntar hun ledelsen i Moods of Norway. 

 

Over 11 000 elever driver Ungdomsbedrift hvert år. Som daglig leder i Plakateriet UB, utmerket Anne Marie seg som en av de aller beste. Hun er derfor valgt ut som en av 30 elever til å delta på Leder for en dag. Onsdag 14. oktober får hun en dag helt utenom det vanlige når hun skal ”skygge” Moods of Norway-gründer Simen Staalnacke gjennom arbeidsdagen. 

 

– Jeg er stolt over å ha blitt valgt ut til å delta på Leder for en dag. Simen Staalnacke er en fargerik leder! Jeg tror det blir både lærerikt og spennende å få innsyn i hvordan han jobber og tenker, sier den unge gründeren.

 

Leder for en dag arrangeres for trettende året på rad. Kronprins Haakon, kunnskapsminister Torbjørn Røe Isaksen og Innovasjon Norges direktør Anita Krohn Traaseth er blant topplederne som deltar på årets arrangement. Les:  Toppleder for en dag 

 

Nye helter

Leder for en dag arrangeres i samarbeid mellom Ungt Entreprenørskap og ManpowerGroup. I tillegg til å gi elevene en dag de sent vil glemme, ønsker initiativtakerne å synliggjøre unge gründere og ledere som tør å stikke seg frem.

 

– Vi har kultur for å dyrke idrettsstjerner og kjendiser som helter. Unge gründere som tar risiko og utfordrer seg selv fortjener mer oppmerksomhet. Det er de som skal skape de nye arbeidsplassene. Det er de som skal bidra til innovasjon og bringe samfunnet vårt fremover, sier Steve Hernes, daglig leder i Ungt Entreprenørskap Nordland. 

 

Heier på ungdom

Moods of Norway er et norsk merkenavn og en produsent av moteklær, etablert i Stryn i 2003. Selskapet omsetter ”happy clothes for happy people” for mer enn 300 millioner kroner årlig.  

 

– Vi i Moods heier på de unge! Gjennom Ungt Entreprenørskap får ungdommer mulighet til å se muligheter og utfordre seg selv. Dette vil gjerne jeg og Moods oppmuntre, sier Staalnacke.