Eyesight UB til NM

Akershus · 31 mars 2016

Eyesight UB til NM

Eyesight UB er en av tre ungdomsbedrifter fra Mailand videregående skole, som vant en gullbillett til NM for ungdomsbedrifter på Norges Varemesse 28.-29. april. De kom på 2. plass i konkurransen «beste innovative produkt» og vant konkurransen «største verdiskapningspotensiale». Dette sendte dem rett til NM!

Med daglig leder Simen i spissen, har William P, Markus og William Q. jobbet hardt i ukene etter GründerExpo for å gjøre den siste finpussen på innleveringsmateriellet til NM. Hovedfokuset har allikevel vært å fortsette med utviklingen av produktet. Det viktigste for Eyesight er å selge et produkt med høy brukervennlighet og kvalitet, slik at kundene blir fornøyde.

Idéen til Eyesight kom opp ved et selvopplevd problem; at det er vanskelig for motorsyklister å se gjennom skjermen ved regnvær. Derfor har de utviklet et produkt som skal gjøre kjøring i regnvær tryggere for motorsyklister. De tilbyr et nyskapende produkt som fjerner vann fra visiret.

«Hvis vi skal trekke frem de erfaringene som har vært mest givende, må det være nettverksbygging og viktigheten av nøye planlegging,» sier Simen. «Nettverksbygging med større og mindre aktører på markedet har vært en bra erfaring for hvordan man som nyoppstartet bedrift kan gjøre seg sett, og hvordan man kan selge inn bedriften og idéen til investorer og andre aktører som kan føre til større og raskere fremgang i utviklingen av bedriften. Videre har vi sett at ulike ledd som produktutvikling tar lenger tid enn forventet. Gjennom å starte og drive en ungdomsbedrift har flere av oss fått en bekreftelse på hva vi ønsker å jobbe med videre i livet.»

Dersom du ser noen kjørende på motorsykkel på NM i år, så kan du være sikker på at det er Eyesight!