Junior Entreprenøren 2015 Nord-Rogaland

Rogaland · 12.juni 2015

Alle elevbedriftene i Nord-Rogaland inviteres til å delta på en salgs- og utstillingsmesse med konkurranser.

Krav for å kunne delta, er at elevbedriftene er registrert i Ungt Entreprenørskap i inneværende skoleår.

Under fanene nede på siden finner dere all nødvendig informasjon. Om noe likevel er uklart er det bare å ta kontakt med oss.

Vi ønsker også velkommen til elever, lærere og andre som har lyst til å besøke utstillingen til elevbedriftene. Fri entré!

Se filmsnutt fra Junior-Entreprenøren 2013:  http://www.youtube.com/watch?v=eDWrU1cv1wQ

Dørene er åpne fra 09.45

10.00 - 10.30: Registrering, innlevering av logo, rigging av stand

10.30 - 10.40: Offisiell åpning av Junior-Entreprenøren 2015

10.40 - 11.45: Utstilling og juryering. Åpent for publikum.

11.45 - 12.15: Lunsj og inspirerende foredrag av Smartfood UB

12.15 - 12.50: Premieutdeling og rydding

Adresse:

Scandic Hotell Haugesund

Kirkegata 166                

5525 Haugesund

http://www.scandichotels.no/Hotels/Norge/Haugesund/Scandic-Haugesund/#.VW7nR3Q4UcA

Ved ankomst:

Ved ankomst må alle elevbedriftene registrere seg. Her får dere utlevert navneskilt og nøkkelsnor.

Beste Logo:

De elevbedriftene som ønsker å være med i konkurransen "Beste logo" må levere inn et A4-utskrift/print av logoen når de registrerer seg ved ankomst.

Informasjon om stands:

Elevbedriftene får tildelt et bord hver til disposisjon.

I tillegg er det slik at bedriftene kan bruke veggene i lokalet som oppslagsvegg.

Plakater etc. kan festes med tape. Vi gjør oppmerksom på at veggen ikke er egnet for å henge opp tunge ting.

Alt annet utstyr må elevbedriftene ha med selv. Det er helt opp til bedriftene å utforme standen slik de ønsker at den skal fremstå, men et tips er at produktet / tjenesten de selger må komme godt frem. Husk også å unngå å bruke noe som kan skade bordene.

Rydding/nedrigging:

Elevbedriftene må rydde / ta med seg alt medbrakt materiell og utstyr som de i utgangspunktet hadde med seg. Bordene skal være i samme stand når de går som når de kom. Det er selvsagt anledning til å kaste papir m.m. som en ikke ønsker å ta med tilbake.

Mat:

Ungt Entreprenørskap spanderer en baguett til hver person og vann til drikke.

Alle deltagende elevbedrifter deltar i utgangspunktet i alle konkurransene:

1. Beste utstilling

Juryen legger vekt på følgende:

- i hvilken grad utstillingen fremstår helhetlig - utstillingens estetiske utforming - utstillingen som informasjonskilde - utstillingen i forhold til bedriftens virksomhet

2. Beste produkt / tjeneste

Juryen legger vekt på følgende:

- i hvilken grad det er behov for produktet / tjenesten - i hvilken grad produktet / tjenesten er nyskapende - i hvilken grad ideen er egenprodusert - i hvilken grad bedriften har gjort nytte av omgivelser og nettverk

3. Beste salgsteam

Juryen legger vekt på følgende:

- presentasjonsteknikk og salgsteknikk hos utstillerne - Produktkunnskapen til utstillerne - Evne til å skape begeistring for produktet eller tjenesten  - Lagånd / team spirit 

4. Beste logo

Juryen legger vekt på følgende:

- logoen skal ha en kobling til bedriftens virksomhet - om logoen egner seg til forstørring og forminsking - om logoen fungerer både i sort/hvitt og farger - logoens evne til å formidle / generelt inntrykk av logo 

Når det gjelder "Beste logo", må utskrift av logo leveres inn ved ankomst messedagen.

 

 

 

Alle deltagende elevbedrifter deltar i utgangspunktet i alle konkurransene:

1. Beste utstilling

Juryen legger vekt på følgende:

- I hvilken grad utstillingen fremstår helhetlig

- Utstillingens estetiske utforming 

- Utstillingen som informasjonskilde

- Utstillingen i forhold til bedriftens virksomhet

2. Beste produkt / tjeneste

Juryen legger vekt på følgende:

- I hvilken grad det er behov for produktet / tjenesten

- I hvilken grad produktet / tjenesten er nyskapende

- I hvilken grad ideen er egenprodusert

- I hvilken grad bedriften har gjort nytte av omgivelser og nettverk

3. Beste salgsteam

Juryen legger vekt på følgende:

- Presentasjonsteknikk og salgsteknikk hos utstillerne

- Produktkunnskapen til utstillerne

- Evne til å skape begeistring for produktet eller tjenesten 

- Lagånd / team spirit 

4. Beste logo

Juryen legger vekt på følgende:

- Logoen skal ha en kobling til bedriftens virksomhet

- Om logoen egner seg til forstørring og forminsking

- Om logoen fungerer både i sort/hvitt og farger

- Logoens evne til å formidle / generelt inntrykk av logo 

Når det gjelder "Beste logo", må print av logo eller minnepenn med logo være levert inn for at bedriften skal kunne delta.