NORDLAND: Latch UB

NORDLAND: Latch UB

Fra venstre: Maja Lovise Fredriksen, Isabella Løvdal Martinsen, Ida Sofie Bergheim og Hilde Friksen Laumann. Foto: UE Nordland.

  

Studiested:   Vest-Lofoten videregående skole, Studiespesialisering
Forretningsidé:   Latch UB utvikler et sortiment av leppeprodukter av naturlige råvarer spesielt tilpasset til ungdom
Lokale priser:                          Beste Ungdomsbedrift, Beste forretningsplan, Beste markedsføring, Beste logo (2.plass)
Følg oss:   Facebook - Instagram: @latch_ub 
Kontakt:   Ida Sofie Bergheim, daglig leder i Latch UB,  bergheim-sofie@hotmail.com, mobil 992 28 682

  

«Vi er utrolig takknemlige for å få representere Nordland under NM for ungdomsbedrifter. For å utvikle bedriften har det vært hardt arbeid og mye tid har gått med. Ekstra morsomt og inspirerende å få så gode tilbakemeldinger under fylkesmessa i Bodø. Nå gleder vi oss utrolig mye til å delta på NM».

  

Mange sliter med tørre og såre lepper, som gjør at en stor andel av oss har et stort behov for leppeprodukter. Derfor har vi i Latch UB produsert leppeskrubb og leppepomade der vi benytter naturlige råstoffer. Leppeproduktene våre skal gi en følelse av fuktighet, mykhet og friskhet, i tillegg til å gi våre forbrukere i markedet en luksuriøs opplevelse av velvære og skjønnhet. Vi søker i et segment der jenter står i sentrum, men selvfølgelig ønsker vi at alle, i alle aldersgrupper kan bruke vårt produkt. Det er grunnen til at både leppeskrubben og leppepomaden finnes i forskjellige dufter og smaker slik at vår kunde kan velge sin favoritt.

Da vi tidligere i høst startet opp dette prosjektet var det mye usikkerhet rundt det. Til tross for dette har Latch UB utviklet seg meget positivt i markedet da produktet ble godt tatt imot av ulike brukergrupper. Ansatte i bedriften har til nå, vist stort engasjement, viljestyrke og pågangsmot hele veien. I tillegg har vi vært målbevisste, formidlet kunnskap og framstilt Latch UB på en positiv måte. Salget av våre leppeprodukter har økt fra måned til måned, noe som gir oss god motivasjon. Samarbeidet i bedriften har vært utrolig bra, noe som kom frem da vi i mars deltok på fylkesmessa i Bodø og vant en rekke priser. Til nå har hele denne prosessen vært lærerik, morsom og gitt oss en fantastisk opplevelse/erfaring, og vi er klar for enda mer.  Nå retter vi nesen mot NM, noe vi gleder oss kjempemye til. 

 
Juryens begrunnelse - Beste Ungdomsbedrift i Nordland:
Vinneren av beste ungdomsbedrift har et meget tydelig, anvendelig og salgbart produkt. Produktet henvender seg til ei tydelig målgruppe og er basert på grundige markedsundersøkelser og har allerede etablert salgssteder, inkludert salg på Facebook.

Årets beste ungdomsbedrift har brukt alle sine mentorer godt. Standen var helhetlig og fin og de hadde en meget god delrapport i tillegg til en solid og god presentasjon av hele bedriften og produktet. De er svært bevisste eget produkt, marked og salg. Juryen mener at bedriften vil representere Nordland på den beste måten nasjonalt.