Unik sjanse for studentbedrifter

UE Norge · 2 mars 2018

Unik sjanse for studentbedrifter

En video om studentbedriften deres kan tiltrekke nye investorer.

For første gang arrangeres en internasjonal konkurranse blant studentbedrifter. Lag den beste videopresentasjonen og vinn 500 euro!

— Bruk denne sjansen til å produsere en video som passer i den fasen din studentbedrift er akkurat nå. Tenk over hvor langt dere har kommet og hva dere skal jobbe med videre. Er dere på jakt etter investorer, jobber dere for økt synlighet eller ønsker dere faglig hjelp? Videoen kan dere jo bruke til mange andre formål enn denne konkurransen, sier pedagogisk leder i Ungt Entreprenørskap Norge, Torild Mohn.

Ungt Entreprenørskap er en del av JA-Europe, en paraplyorganisasjon for 40 medlemsland. For de norske bidragene i konkurransen kan dette være starten på et nyttig nettverk med andre studentbedrifter eller investorer i andre europeiske land. En heldig studentbedrift stikker av med 500 euro og mulighet for få coaching for videre strategisk arbeid.

Dette må dere gjøre for å delta

Videoen må være forståelig for en bred målgruppe som ikke har kjennskap til deres forretningsområde. Dere kan produsere en presentasjonsvideo som forteller historien om bedriften, en salgsvideo som fokuserer på å selge et produkt eller en tjeneste, en teaser om hva dere jobber med, eller dere kan lage en klassisk, salgspitch-video som et markedsføringstiltak rettet mot investorer.

— Studentbedriftene må selv produsere videoen, det er ikke lov å leie profesjonell hjelp. Selvsagt kan dere få hjelp fra familie og venner, men dere på selv stå for produksjonen, sier Torild Mohn.

Videoen vil bli vurdert etter følgende kriterier:

20% Påvirkning: Engasjerer videoen fra start? Vekker den følelser hos seeren?  
20% Kreativitet og historiefortelling: Forteller videoen en god historie? Klarer dere å få frem idéen og budskapet deres på en god måte?
20% Målgrupper og tydelighet: Hvor godt er videoen spisset? Treffer dere riktig målgruppe med historien, fremføringen, musikken? Er budskapet tydelig og forståelig?
20% Mål/handling, call to action: Hvor tydelig er videoen på en ønsket handling fra målgruppen
20% Teknisk kvalitet: Lyd, lys og generell kvalitet på videoen.

Max lengde er 3 minutter. Frist for innsending er 20.mars 2018. Vi kårer to norske vinnere som går videre til den internasjonale finalen. Vinnerbidragene vil bli lastet opp på Youtube og kan bli brukt i Ungt Entreprenørskaps og JA Europes digitale og sosiale medier. 

For spørsmål, mer informasjon og påmelding, ta kontakt med pedagogisk leder i Ungt Entreprenørskap Norge, Torild Mohn, 400 85 121 / torild.mohn@ue.no