Reisebrev fra Økolips EB etter EB-messa i Oppland

Finnmark · 15 juni 2018

Nå skal vi fortelle om reisen vår til Oslo/Hadeland, og alle opplevelsene vi hadde der på de to dagene. Først og fremst vil vi si at vi er veldig fornøyde med at vi fikk muligheten til å dra på denne turen å lære og oppleve mye nytt. På denne turen har vi som gruppe lært å samarbeide og løse forskjellige utfordringer som vi opplevde, dette kan vi ta med oss videre i livet.

Økolips EB vant kategorien Beste Grønne og Geniale EB på skolens egen EB-messe på Amfi Alta 22. februar 2018. De fikk dermed dra til Oppland for å delta på EB-messe der i regi av UE region øst (RØM). Sandfallet u-skole deltar i prosjektet Grønt og Genialt!, og det er dette som har gitt de muligheten til å reise på EB-messe utenfor egen fylkesgrense. 30. mai var de klare til take off Alta med retning Oslo. her er hva de selv forteller om turen.

I Februar 2018 vant vi en grønt og genialt konkurranse som gjorde at vi fikk muligheten til å dra på denne turen. Vi reise fra Alta flyplass Onsdag 30. mai og tok fly til Gardemoen der vi ble hentet av en taxi som kjørte oss til hotellet. Etter at vi hadde kommet oss frem til hotellet la vi fra oss tingene og tok toget til Skøyen. Derfra gikk vi til vi Frognerparken/Vigelandsparken og så på de forskjellige skulpturene og sinnataggen. Vi fant fort ut at å gå rundt i 30 grader ble litt for varmt, derfor bestemte vi oss for å ta en tur til Frognerbadet.  Deretter gikk vi til Majorstua og tok trikken inn til Oslo S. Der fikk vi muligheten til å dra å shoppe før vi spiste middag på Egon. Etter middagen tok vi flytoget til Gardermoen og taxi derfra til hotellet. Siden dette var en travel, men lærerik dag tok vi tidlig kveld slik at vi var klar og uthvilt til EB messa dagen etterpå.

Frognerparken

Frognerbadet

Dagen etterpå møtte vi opp til felles frokost. Der planlagte vi hva vi skulle gjøre når vi kom fram til Gran på Hadeland. Vi ble hentet med taxi og kjørt til Gran på Hadeland. Da vi kom fram, fikk vi utlevert et nummer som var hvilken stand vi skulle ha, og matkuponger. Så gikk vi opp til standen vår og rigget den klar til EB-messa. Vi ble veldig overrasket over hvor mye de andre elevbedriftene hadde med seg, det var flere som hadde trailer og varebiler om fraktet utstyret, mens vi bare hadde en liten koffert, med utstyret vi trengte. Når vi var ferdig å rigge til kom det flere juryer som stilte spørsmål om produktet og logoen. Vi svarte så godt vi kunne på spørsmålene. Dette var en morsom opplevelse så tiden bare fløy av gårde. Det va en premieutdeling på slutten, men vi vant dessverre ingenting. Deretter pakket vi sammen standen og dro til flyplassen.

Økolips EB

Premieutdeling

Alt i alt har dette vært en lærerik og minnerik tur, som vi kommer til å ta med oss i resten av våre liv. Så vil vi takke ungt entreprenørskap Finnmark som har arrangert denne turen fir oss, også vil vi takke Trine fra Ungt Entreprenørskap og Marianne som har vært veilederne vår og hjulpet oss hele veien.

Takk for denne minnerike og flotte turen.
Hilsen Marthe Johansen, Frida Karlson, Alina Leku, Emma Nyvoll og Ida Wirkola, Økolips EB

Selfie

Bildealbum på UEFs FB-side: https://www.facebook.com/pg/UEFinnmark/photos/?tab=album&album_id=2109088405787840